På väg mot juligare tider

Idag föll snön, men den försvann nästan innan den kom...
Det går inte att undvika att julen är på väg, granar till höger och vänster, adventsstjärnor som pryder de annars så nakna fönstren,  juleljus i staden (varför blåa!?), för att inte tala om alla dofter av papparkakor och glögg!
Man ska inte heller glömma den trevliga traditionen på skolan där alla klasser tävlar om vem som pyntat sitt klassrum snyggast/bäst/juligast, som  i år ska vinnas av N3B! Eller hur?

Jag har massa idéer om denna blogg, men problemet är att det mest är idéer och med tanke på att jag alltid har beslutsångest inför allting, så kommer det nog dröja ett tag innan denna blogg får en fin inrikting. Tills dess kommer jag väl antagligen tjata om julen. Den som väntar, väntar alltid på något gott...

Så länge passar jag på att tipsa om en liten låt som sitter fint i dessa tider: 
The Killers - A Great Big Sled

 I wanna roll around like a kid in the snow

Om det nu hade funnits någon snö

Nu är det dags att skriva önskelista!


Kommentarer
Postat av: Hanna

N3b MÅSTE vinna!

2008-12-11 @ 18:15:27
URL: http://dethararingenblogg.blogg.se/
Postat av: Karin

Like-ar att du tar upp det här med blåa ljus! Haha! ;)

Och domedagen kommer imorgon...förhoppningsvis! ;) Hihhi!

Nää nu ska jag sova framför tv:n...den va väldigt längesen, det känns ju helknas att inte behöva plugga! Eller behöva&behöva...egentligen skulle jag ju kunna börja med provrepetition, PA och alla läxor som ska göras över lovet...men en annan dag! ;)

Och by the by...efter fredag kommer du ju kunna blogginlägga minst en gång per dag! ;) LOOOOV! :D

2008-12-16 @ 18:36:29
Postat av: Linus

Haha imorgon smäller det! ;) N3B kommer att vinna!

Lovet har aldrig varit så efterlängtat som det är nu, längtar till fredag...

Jo på lovet kanske jag orkar publicera lite mer;)

2008-12-16 @ 19:36:07
URL: http://collocations.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0